Kedves Médiaunió Kurátor társaim, kedves Médiaunió tagok, kedves Partnereink!
A Médiaunió Alapítvány a hetedik egész éven át tartó, országos társadalmi célú kampány készítette 2014-ben. A hetedik évben kicsit önreflexív módon „hazabeszéltünk”, a „felelős médiahasználatról” indítottunk kampányt. Ezzel bizonyítottuk, hogy Alapítványunk felfogható a „média CSR-jaként”, hiszen minden médium és partner, amely felületet adott vagy segítséget nyújtott a társadalmi célú reklámkampányunkban, önmaga felelősségét is elismerte a kiskorúakra vonatkozó tartalmak tekintetében.
Kérem, engedjék meg, hogy ezúttal ne soroljam fel minden tagunkat és médiapartnerünket. Mindannyian, akik e teremben ülnek, hallhatnák a saját nevüket.
Egyre többen vagyunk, egyre többen csatlakoznak hozzánk és adnak pro bono reklámfelületet, és ez erőt ad nekünk a folytatáshoz.
Éppen itt is most szeretném bejelenteni, hogy Kurátor-társaimmal (Hankiss Elemérrel, Novák Péterrel, Rudolf Péterrel és Somody Imrével) együtt idén ősszel úgy döntöttünk, a felelős médiahasználatra, médiatudatosságra vonatkozó kampányt 2015-ben is folytatjuk. Mindannyian úgy érezzük, hogy a téma számtalan lehetőséget rejt még magában, és olyan munkát kezdtünk el idén, amelynek nagyon az elején járunk Magyarországon.
Őszintén remélem, hogy idén is sok segítséget, szakmai tartalmat nyújtó szakértőink, állami és civil partnereink és a média jövőre is mellénk állnak.
A téma kiválasztásával a célunk nem a média használata elleni kampány létrehozása volt. A felelős, tudatos állampolgári hozzáállás kialakítását céloztuk, kiemelten hangsúlyozva a szülők felelősségét gyermekeik és az őket ért hatások megismerésében. Tippeket készítettünk honlapunkon számukra, hogy megkönnyítsük a teendőket. Konkrét segítséget nyújtottunk a tanároknak: oktatófilmet készítettünk hogy a tanórákon a film levetítésével felvethessék a biztonságos internetezés témáját.
A médiatervet készítő Mező Erzsébettől, az ADSOL médiatervezőjétől tudjuk, hogy listaáron 515 millió forint értékű reklámfelületen zajlott az idei kampányunk. Kövesdi Judittól (az Imedia-tól) pedig megtudtuk, hogy a témában másfélszer annyi cikk, publikáció, riport jelent meg a magyar médiában idén, mint a kampányt megelőző évben. Ez szép teljesítmény, tekintve, hogy idén PR-ügynökség nélkül végeztük a feladatainkat.
A Magyar Telekom támogatta idei kampányunkat a gyártási költségek egy részének fedezésével, és támogató partnerünk marad a jövőben is. Szeretnék köszönetet mondani ezért a Telekom Alapítványának Kuratóriumának, de legfőképpen Rózsa Ivánnak, aki felismerte a téma fontosságát, és a Médiaunió által megsokszorozható társadalmi üzenet eljuttatását. Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként - küldetésével összhangban a Telekom elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. Rózsa Iván vállalati kommunikációs igazgató és kollégái, Márton Csilla és Buday Viki felismerték, hogy a szolgáltatóknak, így a Telekomnak is komoly felelősségük van a médiaértés, a médiatudatosság és a felelős médiahasználat terén. Emberi és szakmai támogatásuk nélkül ez a kampány nem valósulhatott volna meg, 2014-ben, Magyarországon.
Köszönetet mondok az Activity Group – Super Channel reklámügynökségnek, az Ebola online ügynökségnek, akik aktív közreműködői voltak az idei évnek. Ugye nincs olyan a teremben, aki még nem lájkolta „Neked 8” Facebook-oldalunkat?
A Post Edison csapata idén is bizonyított a filmgyártás terén. Geszti Péternek azt köszönöm, hogy időt-energiát nem kímélve gyúrta a kreatívokat, Hargitai Lillával együtt, hogy a lehető legjobb eredmény szülessen.
Csuth Kata és Zámborszki Ákos filmrendező nélkül pedig sohasem született volna meg a 30 perces oktatófilmünk, mely a célcsoport nyelvén, a célcsoport számára releváns példaképek megszóltatásával készült, s mely reményeink szerint a jövő év tavaszán kerül az iskolákba.
Óvodás és iskolás gyerekek szerepeltek a kampányunkban – mint látni fogják, az est folyamán is felkértünk gyerekeket a szereplése, csak ezúttal kicsit más formában.
Az est létrejöttéért a Microsoftnak és a Telekomnak kell köszönetet mondanom.
Arra kérem Önöket, élvezzék a gálát, a csodálatos helyszínen hallható koncertet, melyet a Budapesti Vonósok adnak át ma este, a Médiaunió ajándékaként, mindannyiuknak.
S ne feledjék, 2015-ben is számítunk Önökre!
Schmidt Mária
Médiaunió Gála, 2014. december 16.