Schmidt Mária

Nyitóbeszéd a Médiaunió Alapítvány „Jó embert keresünk” kampányának záró gálaestjén

Kedves Médiaunió Kurátor társaim, kedves Médiaunió tagok, kedves Partnereink!

A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon, ingyenes felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. Tagjaink országos médiumok, - MTVA, RTL KLUB, TV2, Ringier, Sanoma, Axel Springer kiadók, az Indexet működtető CEMP, az origo, a National Geographic Channel, csak hogy néhányat említsek. De a kisebb kiadók, regionális lapok, pl. Heti válasz, Pest lapok, Hetek, Metropol, Galaktika, Octogon, La Femme, 168 óra, a helyi rádiók, sőt a Kreatív, az ötvenentúl.hu, a Család, Gyermek, ifjúság, az ARC, a közterületi cégek közöl az ESMA és az EPA MEDIA is partnereink, s a sort még folytathatnánk. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel, és koordinálja a médiatervező-, pr-, és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját.

Talán emlékeznek még, hogy a tavalyi, több testmozgásra, sportolásra buzdító kampányunkat a Nemzeti Táncszínházban zártuk. Akkor azt mondtam, tekintsenek körbe a teremben, mert kétszázötven „jó embert” látok.

Nos, idén még ennél is többen segítették a „jó embert keresünk – keressük Magyarország Példa-képeit!” címet viselő kampány megvalósulását, és ez nagy örömmel tölt el.

Kurátor-társaimmal, Hankiss Elemérrel, Novák Péterrel, Rudolf Péterrel, és Somody Imrével idén először az arcunkat, nevünket is adtuk a kampányhoz, mi is segítettünk felhívni a figyelmet a Jó embert keresünk pályázatra. Segítségünkre voltak ebben más ismert emberek is: Busa Pista, Czutor Zoltán, Gerendai Károly, Geszti Péter, Kemény Dénes, Szakcsi Lakatos Béla, Szily Nóra, Tenki Réka és Weisz Fanni. Köszönet illető őket, (és a riporteri feladatokat vállaló Szily Nórát) azért, hogy értékes idejükből az ügyre szántak a kampány megvalósítására.

A téma kiválasztásával a célunk az egyéni és társadalmi önbecsülés kialakítása volt. A közösségteremtés képessége, a (valódi illetve a virtuális) közösség erejének felmutatása az egyéni sorsokon keresztül. A digitális írástudatlanság felszámolása, az esélyegyenlőség növelése, az előítéletek csökkentése, a romák megítélésének megváltoztatása. Nagyon komoly, ambiciózus célok voltak ezek.

Remélem, Önök is látni fogják, hogy igazolódott feltevésünk, „a valódi példaképeink hétköznapi hősök, akik közöttünk élnek.”
A siker fokmérője egyik megtalált „jó ember” esetben sem a pénz vagy hírnév volt.

A Jó embert keresünk! felhívás közzétételére minden felületet, ami a Médiaunió Alapítvány tagjai felajánlanak, felhasználtunk - közel fél milliárd Ft értékben. Nehéz feladatot adtunk az embereknek, mert írnunk kellett a jelölt személyről, fotót, képet, videót kértünk feltölteni róla.

Kérem, engedjék meg, hogy néhány szót szóljak a kampány eredményességéről. A pályázati felhívásunkra több, mint félezer, ebből összesen 380 érvényes jelölés és mintegy 38 ezer szavazat érkezett a Médiaunió Alapítvány „Jó embert keresünk˝ felhívására a www.joembertkeresunk.hu honlapon keresztül. A joembertkeresünk.hu honlapnak  103.000 egyedi látogatója volt. A Facebook-on a rajongók (lájkolók) száma: 6132. Az oldalunkról a híreket megosztók száma. Csak a Facebookon a tartalmainknak összeseb 623.764 összes elérése volt. A televíziós szpontjaink 4.5 millió emberhez jutottak el Magyarország lakosságának közel a feléhez. Jól jellemzi a lelkesedést, hogy a mai napig érkeznek hozzánk jelölések, e-mailben, bár a honlapunkon a jelölés és szavazás augusztus óta lezárult.

Bár úgy gondoljuk, valamennyi jelölt az ügy „nyertese˝, a szakmai zsűri, hat „hétköznapi hőst˝ választott közülük.

Hat kiváló személyt választottunk, akit az ország nyilvánossága nem ismert, ám akiknek társadalmi és közösségi szerepvállalása példaértékű, életszemlélete, önzetlen és kitartó segítségnyújtása, tenni akarása tanulságos lehet mindenki számára. Bizonyos vagyok abban, hogy a zsűrink nehéz dolga volt.

A mai este e hat kiválasztott személy ünnepe is, külön öröm számomra, hogy személyesen is köszönthetem őket a gálánk vendégeiként. Történetüket hamarosan megismerhetik portréfilmjeikből, melyeket ma este bemutatunk.
A kiválasztott jó emberek bemutatásához a gyártási költségek viselésére támogatót kerestünk. A  Magyar Telekom vált a Médiaunió partnerévé, és ezt személyesen is szeretném megköszönni. A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja. Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként - küldetésével összhangban - elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. Rózsa Iván vállalati kommunikációs igazgató és kollégái, Márton Csilla és Novák Iringó felismerték, hogy a humán erő a legnagyobb létező erő, és elkötelezett támogatói voltak a kampányunknak, hogy a közösségépítés gyakori eszközei épp a telekommunikációs eszközök.

A kampányt munkájával támogatta a Berg Média, a Carbon Group Communication Kft., a Post Edison, Sparks Camera & Lighting Ltd., Strategic Scope Kommunikációs Ügynökség, Éry Balázs, Kazai Ágnes zeneszerzők, Jobbágy Csaba fotós, Adorjáni Bálint színész (narrátor), Zámborszky Ákos werkfilm rendező Knapp Dávid filmes szakember, és Varga Noémi sminkes. Az első kampányszakasz filmjeinek elkészítésében Lóránt Attila rendező nyújtott segítséget. A kiválasztott jelöltekkel készült filmjeink rendezői: Kocsis Ágnes, Novák Erik, Salamon András, Spáh Dávid, Szabó Simon, Tímár Péter, operatőreink: Deák Kristóf, Márton Balázs, Miklauzic Márton, Ruskó Sándor, Reich Dániel, Rév Marcell, Tóth Zsolt. A Sonoton zenéit is kedvezményesen használtuk Bakó Mari segítségével, Kuripla Anita, az Adstream munkatársa nélkül a filmek feltöltése lett volna megoldhatatlan. Mindannyiuknak köszönetet mondunk!

Rostási Zsófi és Tóth Csaba pontos munkája, médialeadásai nélkül semmire sem mentünk volna, Nyilas Judit és Csuth Katalin nélkül pedig sem a pályázat lebonyolítása, sem ez a rendezvény nem sikerült volna. Jobbágy Csaba fotós végeláthatlan profizmuséval és türelmével immáron negyedik évben fotózza velünk a kampányszereplőket. Vavrek Zsófi tengernyi munkája mellett valamennyi Ringier lapba eljuttatta üzenetünket, és időt nem kímélve intézte, hogy a vidéki forgatásokhoz autót, benzint biztosítson. Mindenkinek köszönetet kell mondanom, aki a teremben van, hiszen mindenki saját idejéből szánt ránk időt társadalmi munkában, és szaktudását ismét egy jó ügy szolgálatába állította. Geszti Péternek azt köszönöm, hogy az ügynökségi kapcsolattartásban a kreatív anyagok megvalósításában mindannyiunknál jobban segítette Hargitai Lilla ügyvezető munkáját. Rudolf Péter Kurátor-társamnak pedig, hogy összehozott minket a Skonda Mária - Völgyi Miklós házaspárral, akik a Példa-Kép kortárs képzőművészeti kiállítással velünk együttműködve kortárs művészeink a témáról alkotott véleményét hozták el nekünk.
Köszönet illeti a jelenlévő valamennyi közreműködőt, mindenkit, aki filmet, kamerát, világítást biztosított, vagy épp az arcát, nevét, idejét, szaktudását adta kampányunkhoz az idei évben. Köszönet illeti a Médiaunió Alapítvány tagjait és médiapartnereit a térítésmentesen felajánlott médiafelületekért.

Arra kérem Önöket, élvezzék a gálát, a werkfilmet, ismerjék meg jó embereinket, a társadalmi munkában szerepet vállaló kiváló magyar filmrendezőinket, s tekintsék meg kortárs festőművészeink elgondolkodtató válaszait a példaképekről.

Ne feledjék, 2014-ben is számítunk Önökre!